Антикварні годинники
На рубежі XIV і XV вв. часто почали зустрічатися виготовлені
повністю із заліза кімнатні годинник. По своїй схемі і конструктивним елементам відрізнялися
лише не набагато від великого баштового годинника.
Установка годинника на стінних консолях відноситься до готичної епохи.
Пізніше дерев'яна консоль стала складовою частиною корпусу годинника і підюиралася під стиль і орнамент.
Кімнатний годинник грав найважливішу роль в інтер'єрі. Він були частиною цілого внутрішнього ансамблю, в якому всі деталі меблювання повинні були бути виконаними у відповідністі з пануючим на той час стилем.
Найбільші майстри прикладного мистецтва, такі як А.-Ш. Буль, Же. Каффієрі, П. Гутьер, П.-Ф. Томір, А. Равріо, В. Бенеман, Д. Рентген, займалися також і художнім оздобленням годинника. Вони працювали по власних моделях і виготовляли годинник в одиничному екземплярі. Лише пізніше, з кінця 18 століття, зустрічаються повторення найвдаоіших зразків.
Форма камінного і настільного годинника різноманітна, вона змінювалася залежно від художніх смаків і призначення. З настанням епохи бароко проникли в годинникову справу особливі форми корпусів.
Годинник в стилі "Буль", Франція, 40-і рр. XIX ст.
Годинник «Буль»
Годинник «Буль» зазвичай масивний і монументальний. Їх механізми розміщали у футляри чорного дерева, інкрустовані міддю і черепахою, - так звана «техніка буль». Ця техніка набула широкого поширення в 17 столітті. Вона застосовувалася і пізніше вже не тільки у Франції, але і в інших країнах.
П. Гутьер
Гутьер - кращий майстер періоду класицизму, для якого не існувало технічних труднощів. Його годинник відрізняється благородною строгістю і чіткими конструктивними формами. Колісниця Аполлона, камінний годинник, до. 1790-х рр., майстерня Томіра.
Колісниця Аполлона, камінний годинник, до. 1790-х рр., майстерня Томіра.
Д. Рентген
Знаменитий німецький мебляр Рентген часто поєднував годинниковий механізм з музичним і робив механізм годинника доступним для огляду.
П.-Ф. Томір
Цей найбільший французький бронзувальник епохи класицизму був придворним майстром Наполеона Бонапарта. Преклоняючись перед генієм художника Луї Давида, він часто використовував композиції його картин в своєму годиннику.
artdacha.ru